Pages

Wednesday 11 June 2014

Pengusaha kereta sewa-Membantu Orang? Menjadi harapan penyewa kereta...

Agak lama juga aku berkecimpung dalam bisnes kereta sewa ini. Dan bila aku amati betul2, aku sedar bahawa melalui bisnes ini aku dapat membantu ramai orang.

Cth situasi yg telah aku alami.

1. Sebulan lepas aku mendapat call pada hari jumaat mlm. Si lelaki ini menelefon dengan suara tergesa-gesa. Ini butiran perbualan nya.

Lelaki: assalam, sini ada buat kereta sewa ke?
Aku: yes en. Sini memang ada perkhidmatan kereta sewa.
Lelaki:ada x kereta besar sikit mcm hi ace ke. Mcm mpv ke. Pakcik ni nk berjalan ke tioman. Brg dah pack semua.Tapi bila pakcik cek ngn org yg pakcik janji.keta xda pulak.
Aku:la yeker.sy try la usahakan.
Lelaki: Terima kasih banyak yer.

Alhamdulillah. Aku manage dapatkan kereta utk pakcik ni.tapi gagah juga mencari sbb weekend agak payah juga nk dpt kereta sewa.

Di sini aku dpt tgk. Penyewa2 kereta ini sgt bergantung harap kepada pengusaha kereta sewa. 

Mereka menyewa dengan pelbagai sebab.ada yang nak pergi kenduri kahwin.pergi vacation.pergi hantar keluarga sambung belajar.nak menziarah saudara.

Jadi, sebagai pengusaha kereta sewa. Tanggungjawab yang dipegang ini bagi aku adalah berat. Tanpa khidmat kereta sewa ini, sebab mereka menyewa kereta sewa tidak akan tercapai. Andai kata hendak pergi bawak hantaran kahwin.hendak pergi bercuti. pergi lawat saudara.alih2 kereta yg telah siap ditempah tiada. Mereka mesti berasa sangat kecewa. Nak pulak kalau hotel sudah siap ditempah dan dibayar.

Sebagai pengusaha kereta sewa.Perkhidmatan ini tidak boleh fail sbb besarnya harapan penyewa kereta.

Sebab itu aku selagi boleh akan cuba dapatkan kereta utk customer yg nak kereta sewa.

Semoga usaha ini akan diberi keberkatan oleh Allah. Amin.

Klezcar Kereta Sewa Cheras
Mudah.Berpatutan.Khidmat Hantar
019 253 0707

No comments :

Post a Comment

 

Blogger news

Blogroll

About